
Nilesat The Egyptian Satellite Company.
P.O. Box 72, 6th of October City, Egypt Fax: +202 38400 402 
E‐mail:marketing@nilesat.com.eg

Dear Sir/Madam,

My name is Ron Deibert, and I am professor of Political Science and Director of the Citizen 
Lab at the University of Toronto.

I am writing to ask for your clarification regarding media reports that your company have 
dropped three Yemeni TV channels from your satellite packages which serve the Middle East and 
North Africa.

We are interested in learning about the Yemeni state‐run channel which, according to media 
reports, you stopped broadcasting in March 2015 after it fell under the control of the rebel 
group known as the Houthis. [1]. Media reports also say that in May 2015 your company dropped 
the Houthi‐owned channel Al‐Masirah, [2] and Yemeni TV channel Yemen Today, which is 
reportedly link to former president Ali Abdullah Saleh. [3]

We are writing a report about information control in Yemen in which we examine the different 
forms and measures taken by the different political and armed sides in the context of the 
ongoing military conflict in Yemen.

We will highly appreciate if you can provide us with the following information, which if you 
agree, we will publish as part of our report:

‐ Did Nilesat drop the above‐mentioned TV channels from its services?
‐ If yes, at whose requests, and which regulatory framework is used to answer the requests?
‐ In general, how does Nilesat determine if a request to remove a TV channel should be 
honored? Do you have guidelines that you can share with us?

Best,

Ron Deibert

[1] http://www.yementimes.com/en/1871/news/5009/Deadly‐strikes‐hit‐Yemen‐for‐fourth‐night.htm
[2] http://hournews.net/news‐42761.htm
[3] http://bit.ly/1jl7Z8H

Ronald Deibert
Director, the Citizen Lab 
Munk School of Global Affairs
University of Toronto
(416) 946‐8916
PGP: http://deibert.citizenlab.org/pubkey.txt
http://deibert.citizenlab.org/
twitter.com/citizenlab
twitter.com/rondeibert
r.deibert@utoronto.ca




